top of page

הירשמ/י לעדכונים

הידד! העדכונים בדרך אליך

מתן מרקחות צמחי מרפא במהלך הריון

הרפואה הסינית היא שיטה רפואית בעלת היסטוריה ארוכה. היא נשענת על ספרות מקצועית מגוונת ועל הוראה

אקדמית ומשרתת קהל חולים עצום. התיאוריות האבחנתיות והטיפוליות שבבסיסה קיימות מעל ל- 2500 שנה, כשהטיפול בנשים, בהיריון ובלידה מתועד בה שנים ארוכות. במהלך ההיריון מתעוררות מיני תופעות ותסמינים שניתן לטפל בהם באמצעות צמחי מרפא.

כאשר אנו ניגשים לטיפול בנשים בהיריון, חשוב להבדיל בין המצב החדש, ולעתים רגיש, בו נמצאות נשים בהיריון, לבין החשש לפגיעה במהלכו התקין – ולא עלינו, גרימת נזק לעובר או אפילו הפלה. היריון הוא לא מחלה, ובמהלך תקין גם אינו מצב שברירי, בוודאי לא כזה בו האישה צריכה לחדול מעיסוקיה ומהרגליה הטובים.

התאוריה של הרפואה הסינית מתארת את ההתעברות כמצב שקורה כאשר התמצית הפורה הלבנה של הגבר מתאחדת עם התמצית הפורה האדומה של האישה. איחוד זה יוצר את הצורה של העובר (TAI) אשר מתפתח ומקבל צורה ברחם (BAO GONG). הרחם מחובר דרך ה-BAO LUO (הרשת המחברת) אל הכליות ומהן מקבל את ההזנה בצורת תמצית. בנוסף, מחובר הרחם אל הלב דרך ה-BAO MAI (התעלות העוטפות) ומקושר אל ה-CHONG (המסלול החודר) ומוזן ע"י דם הנשלח מטה מן הלב.

[endif]

"השמיים המאוחרים" – שהן שורש הצ'י והדם מופקים בטחול ובקיבה. הטחול או הצ'י המרכזי עוזר להרים ולהכיל את תוכן הקיבה ובהקשר זה – כולל את החזקת הרחם והעובר.

[if ppt]•[endif]

ה-CHONG נקרא "ים הדם" ובשם נוסף "העולה מן הרחם". התעברות יכולה לקרות רק כאשר ה-CHONG מלא וה-REN זורם בצורה חופשית ולא מופרעת.

על מנת שהעובר יתפתח הוא חייב לקבל תמצית מן הכליות וכמו כן צ'י ודם המופקים ע"י חמשת איברי ה-zang ונשלחים מטה ע"י הלב. לכן נאמר "שהאימא של הצ'י , הדם והתמצית חייבת להיות לא רק מספיקה בכמותה אלא גם בעלת יכולת לזרום בצורה חופשית אל הרחם". [endif]

בין אם הצ'י של "השמיים המאוחרים" או הצ'י המקורי אינם מספיקים או בדומה yin, דם ונוזלים אינם מספקים- בעיות יכולות להיווצר בהתפתחות התקינה של העובר ובסיכויי ההצלחה של ההיריון. לאור כל זאת הרופאים הסיניים יחפשו ליצור איזון מושלם בין כל האיכויות האלו על מנת שדרך ההיריון תצלח.

"YE HENG YIN" ותיאורו את ההתעברות

Ye heng yin היה גינקולוג מומחה אשר כתב חיבור קצר בזמן שושלתQing - "NU KE ZHI NAN" (מדריך לרפואת נשים).

"ה-TIAN GUI זהו התרומה של האב והאם, צורת השמיים והצ'י והאמיתי אשר נוצרים בגוף. התמצית והדם אשר שינו צורה מהנוזלים והדגנים הם השורש של יצור השמיים המאוחרים. בגברים: ה-Tian Gui נובע בגיל של פעמיים שמונה (16) מאחר שגברים הם yang ומשויכים אל השמש. לכן, התמצית שלהם יומית והופכת להיות יותר ויותר חיונית. בנשים: ה-Tian Gui נובע בגיל של פעמיים שבע (14), זאת מכיוון שנשים משויכות ל-yin ולירח. לכן הדם שלהן זורם בצורה חופשית פעם בחודש.

" Ye heng yin " מספר על הזמן הנכון להתעברות

"ה-Dao של הגבר הנאסף לתמצית חייב לצמצם את התשוקה המינית ויחסי המין נכונים שייקרו בזמן המתאים. זה לא נכון שזה (יחסי המין) יהיה מוקדם מידי או מאוחר מידי (במקור-איטי). זה צריך לקרות לאחר תנועת הווסת כאשר ההשפעות המביאות את האוהבים להתאחד צומחות לרמה כזו אשר לזוג יש קושי בלשאת (כל אחד לבד) את התשוקות המשמחות שלהם (בכך זה דומה לימי הנידה ביהדות בהן על הזוג לממש ללא מגע את האהבה בינהם עד לרגע השיא). זהו המועד הנכון, חלון ההזדמנויות המאפשר ליצור את מין העובר והתפתחותו.

REN SHEN BING או TAI QIAN BING:

•מחלות או מצבים פתולוגים הקורים מרגע ההתעברות עד הלידה נקראים או Ren Shen Bing-"מחלות של ההיריון" או Tai Qian Bing-"מחלות של לפני הלידה".

•הסיבות לתלונות במהלך ההיריון יכולות להיות תוצאה של מחסור בתרומה של השמיים המוקדמים, שבעת המצבים הרגשיים, ששת סוגי הצ'י המזיקים, תזונה לא סדירה, תנועה ופעילות יתר, מנוחת יתר, יחסי מין ופגיעות טראומה. בנוסף, בזמן ההיריון דם מצטבר ב-Chong וב-Ren במטרה להזין את העובר. אם המצב המבני או הרגעי של האם חלש זה יכול להוביל למחסור ב-Yin ובדם בשאר הגוף ולהעצמת יתר של ה-Yang. בהמשך, ככל שהעובר מתפתח פיסית ויוצר מתיחות בטנית ולחץ בטני תנועת הצ'י יכולה להיות מופרעת וזה יכול ליצור השפעה שלילית של נשיאה מעלה או נשיאת מטה (של העובר) והתוצאה-צ'י ונוזלים צפים או צונחים.

הצ'י, התמצית, הדם והנפש, כל אלה נושאים בתפקיד חשוב במהלך ההיריון וקובעים הן את מהלך ההיריון, הן את צמיחת העובר והן את הקשר בין האם והעובר.

הריון מחולק ל-3 טרימסטרים:

•טרימסטר ראשון בשליטת הכליות

•השני בשליטת הכבד

•השלישי בשליטת הטחול.

•ישנם 60 צמחים שאין להשתמש בהם בהריון.

אם האישה כבר מטופלת שלנו- יותר קל לטפל. אם לא – יש לשקול אם לטפל (אם לא מכירים אותה או אם היסטוריה של הריונות בעייתיים). בכל מקרה יש להסביר לאישה את התהליך עפ"י הרפואה הסינית.

מומלץ לטפל בנשים בהריון- אם הן צריכות טיפול, בכל השלבים מלפני ההתעברות ועד שהילד יוצא, וגם אח"כ...

טרימסטר 1

קשור בעיקר לכליות, כי מתעסק בעיקר עם Jing התמצית המקורית. במצב תקין של התפתחות תאי העובר יהיה קוד גנטי נכון שאם לא קיים, תהיה הפלה טבעית. הרחם מארח את העובר והטיפול בטרימסטר זה יתמקד בחיזוק הכליות והתמצית וכיוון התמצית והנוזלים אל הרחם.

פתולוגיות אפשריות

הפלה מוקדמת- בראייה הסינית מתרחשת בגלל כשל של הכליות. אין הזנה טובה של תמצית, וההפלה קורית במקום שייצא עובר לא בריא (עם DNA פגום מבחינה מערבית). זה קשור לאיכות הזרע והביצית. אם ההתעברות לא מתאימה, או שהגיעה בזמן לא מתאים- מבחינה חיצונית כמו מזג אויר- שרב, סופות חול, ברקים וכו', או ממצב פנימי–חיצוני לא טבעי, כמו ריב בין בני הזוג, או אם מפנטזים על מישהו אחר, או כשאין התכוונות ביחסי מין- כי ראוי להפנות את האנרגיות אחד כלפי השני, ולא למקום אחר.

בחילות, הקאות, עייפות, רגישות לטעמים ולריחות- בראייה סינית יופיעו תופעות אלה כאשר יש חולשה של הטחול (האדמה) והגוף לא מצליח להכיל את ההיריון. זה קשור למידת המוכנות הפיזית והרגשית להריון, ליכולת התקרקעות ותחושת יציבות לקראת השינוי המתקרב.

טרימסטר 2

נקרא "התקופה היפה של ההיריון" כי האישה מרגישה יותר טוב, צוברת כוח, יש כבר חיבור בין האמא למה שקורה בבטן וקליטה של העובר.

זהו טרימסטר של דם. טרימסטר באחריות הכבד. אם לאישה יש חסר דם- יהיו לה תסמינים.

תופעות אופייניות

•בצקות

•כאבים- גב / ברכיים...

•עייפות

•נשירה

•סחרחורות

טרימסטר 3

טרימסטר אחרון, ובשליטת sp / st. טרימסטר זה מתעסק עם ההכנה ללידה. צריך להכין את האישה ללידה ולתקופה לאחריה (התאוששות והנקה).נמליץ לאשה לאכול מזונות המזינים את הדם והעצמות ומזונות מתוקים טובים המזינים את הטחול.

תופעות אופייניות:

•לידה מוקדמת

•בעיה בהתפתחות העובר

•רעלת הריון

•סכרת הריונית

מניעת הפלה ותמיכה בתמצית הכליות (במהלך כל טרימסטר 1)-

Kid Yang deficiency, Kid Jing deficiency חיזוק הכליות, נוזלי גוף ותמיכה בתמצית. חימום אש הכליות ויסות התנועה בערוצים

הרגעת הנפש מינון: 1 כמוסה, 3 פעמים ביום לפני האוכל.

בחילות והקאות , עייפות וחולשה, חיסון חלש (במהלך כל טרימסטר 1)- Sp Qi deficiency, Sp DamP

Kid Yang deficiency, Lu Qi deficiency - Wei Qi deficiency הזנת הטחול, שיפור זרימת דם פריפריאלית, חיזוק מע' החיסון מינון: 1/2 מזלף, 3 פעמים ביום לבחילות והקאות: לטפטף טיפה על הלשון כל שעה ולהעלות מינון עם ההטבה.

נשירה, סחרחורות, אנמיה (במהלך טרימסטר 2)-

Liv Blood deficiency, Ht Blood deficiency

שיפור ייצור כדוריות הדם בגוף ובשפעול תהליכים מטבוליים הקשורים בבניית חומרי תזונה הכרחיים לבריאות תקינה.

מינון: 1/2 מזלף, 2-3 פעמים ביום

טחורים, חולשה, אנמיה (החל מטרימסטר 3 ולאחר הלידה)

Liv Blood deficiency & Blood stagnation Sp not control Blood

הזנת צ'י ודם, הנעת דם תקוע, עידוד ייצור חלב אם, הרגעת נפש.

מינון: 1/2 מזלף, 2-3 פעמים ביום

בצקות, צואה רכה, טחורים Liv Blood deficiency & Blood stagnation, Sp Damp, St fire חיזוק הטחול, טיפול בדלקות כרוניות, שיפור זרימת גם פריפריאלית. מינון: 1 כמוסה, 2-3 פעמים ביום.

קשיי שינה והירדמות, חרדה ואי שקט

Ht Qi deficiency, Ht Shen not harmonized הפחתת חרדה, במצבי התקף אקוטי, בנדודי שינה, מצב כרוני של אי שקט וצורך בהרגעה כללית.

מינון: 1/4-1/2 מזלף, לפי הצורך

סכרת הריונית

Sp Qi deficiency, Kid Jing deficiency

הורדת רמות סוכר, חיזוק טחול

מינון: 1 כמוסה, 2 פעמים ביום

דלקות חניכיים St fire + Kid Yin deficiency

טיפול ומניעת דלקות חניכיים מינון: 1 כמוסה, 3 פעמים ביום

התקררות ושפעת

Pathogenic wind attack the Lung

המרצת פעילות מערכת החיסון, ושיפור יכולת הגוף בהתמודדות עם גורמים פתולוגיים חיצוניים. מינון: 1/2 מזלף, כל שעתיים למשך יומיים לנטילה עד 4 ימים במהלך ההיריון.

***נטילת מרקחות צמחי מרפא מחייבת ליווי אשת/איש מקצוע***

[endif]

Featured Posts
Recent Posts
Archive
Search By Tags
Follow Us
  • Google+ Basic Square
  • Facebook Social Icon

All written in this site, including health benefit statements has not been evaluated by the united states Food and Drug Administration. These products which are presented in this web site, are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. Iyar herbals ltd. read more about this

bottom of page