top of page

הירשמ/י לעדכונים

הידד! העדכונים בדרך אליך

פדיאטריה ברפואה הסינית / Xiao Er  Bing

העובר בבטן מחובר בחבל הטבור אל מעיי אמו. הוא נמצא מבחינה אנרגטית במצב של HSIEN TIAN – שמיים קדמוניים. הצ'י שמזין את העובר זה ה-YUAN QI ובשלב הזה נוצרת הקונסיטוציה (המבנה) של העובר, Jing Qi ו –Shen Qi. ברפואה מערבית תהליך זה נקרא תורשה/גנטיקה.

לאחר הלידה הילד בא במגע הראשון עם ה- HU TIAN –השמיים המאוחרים. זהו עולם עם בעיות. בעולם הזה ישנו ממד לזמן, יש עבר-הווה-עתיד, השעון מתחיל לתקתק.המערכת העיקרית הקשורה לזמן נקראת המחמם המשולש-זוהי ההטמעה של העבר-הווה-עתיד: עבר-מחמם תחתון, הווה-מחמם אמצעי, עתיד-מחמם עליון.

אטיולוגיה במחלות ילדים:

יש משפט ברפואה סינית שאומר: "טפל במחלות של הלב ברפואות לב". הכוונה במשפט זה שמחלות של הלב-ההתייחסות למצבים רגשיים עמוקים ורפואות לב-הכוונה לחום ואהבה.

XIAO ER PI BU ZU- הטחול בילדים לרוב אינו מספיק:

הטחול שולט בעיכול ובספיגה של המזון והמשקה. לפני הלידה העובר אינו צריך לעכל מזון-הוא מקבל אותו מעוכל מהאם. לאחר הלידה אכילה, עיכול וספיגה של מזון הופכים לבעיה המרכזית של החיים. כל מינון לא נכון של מזון, מזון לא מתאים, או אכילה לא כיאות עלולים לפגוע ולהחליש את הטחול. מרקחות מומלצות: SUPPORT THE CENTER – מיועדת למצבי חסר. התסמינים יהיו: חוסר תאבון, בטן נפוחה, יציאות רכות, ריור מהפה, חולשת מערכת חיסון, רגישות לקור, נטייה לדלקות, חולשה ועייפות.

לקיחה ממושכת: 1/4 עד 1/2 מזלף, פעם עד 3 ביום.

XIAO ER FEI BU ZU- תפקוד הריאות בילדים לרוב אינו מספיק:

ילדים רגישים מאוד לששת הפתוגנים החיצוניים: wind, cold, summer-heat, damp, dryness, fire

שינויי אקלים, מעברי עונות, חימום \ קירור בחורף \ קיץ.

ילדים רגישים באופן כללי לחיצון. לעיתים זאת מילה מעליבה, לעיתים וירוס.

מרקחות מומלצות:

WINDSHIELD – מיועדת למצבי חדירת פתוגן חיצוני. חום גבוה, כאבי אוזניים, גרון, נזלת, כאבי ראש וגוף, שיעול. ללקיחה ממוקדת. 1/4 עד 1/2 מזלף, 3 פעמים עד 5 ביום. SOU SYRUP– סירופ טיפולי לשיעול יבש או ליחתי. מבוסס על צמחי מרפא ודבש טהור. ללקיחה ממוקדת. כפית, 3 פעמים עד 5 ביום.

CLEAR – שמן טיפולי לאזניים ולאף. מיועד למצבים של נוזלים באוזן, דלקות אוזניים כרוניות, נזלת אקוטית וכרונית. לאוזן- להזליף 2 טיפות לאוזן, פעם ביום במצב אקוטי ופעמיים בשבוע במצב כרוני. לאף – לעסות לתוך הנחיריים, מספר טיפות. התחושה נעימה והשמן שומר על הריריות ופותח את האף. פעמיים שלוש ביום במצב אקוטי.

XIAO ER YIN BU ZU- ה-YIN בילדים לרוב במחסור:

יחסית למבוגרים ילדים הם yang בצורה קיצונית. הם נמרצים, פעילים, תמיד בתנועה ותמיד תובעים תשומת לב. מכיון שה-yin שלהם אינו מספיק הם נוטים לפתח חוסר yin בקלות כתוצאה ממחלות חום.

מרקחות מומלצות:

TONIFY YIN – מיועדת למצבי חסר Yin ולתסמינים דוגמת, יובש בעור, בקרקפת ומאחורי האוזניים, עיכוב בגדילה, צמיחת שיניים, התפתחות. מיועדת למצבי חסר וללקיחה ממושכת. 1/4 עד 1/2 מזלף, פעם עד 3 ביום.

GAN CHANG YOU YU – הכבד רגיש לחולי והפרעה: הכבד מזוהה ברפואה הסינית עם רוח. ילדים רגישים מאוד למצבי רוח חיצונית היכולה להפוך בקלות (בייחוד במצבי רוח חום ולחות) לרוח פנימית-פרפור והתכווצויות.

הכבד מזוהה ברפואה הסינית עם ה-HUN: הנשמה האתרית שעיקר עיסוקה עם החיצון. ה-Hun בתינוקות וילדים רגישה מאוד. החלומות של ילדים יכולים להפוך בקלות רבה לסיוטים, ההתעסקות של ילדים עם העולם מסביב יכולה להיות נמהרת וחדה. מצב רוחם הנפשי משתנה במהירות בהתאם לשינויים המתרחשים.

מרקחות מומלצות:

CLEAR LIVER- מיועדת למצבי עודף בכבד ולתסמינים דוגמת, כאבי ראש, עיניים אדומות או מודלקות, אי שקט ועצבנות, דלקות עור, אקזמה, יובש בעור, הפרעות שינה, נטייה לחום גבוה ופרכוסים. מיועדת למצבי עודף וללקיחה ממוקדת. 1/4 עד 1/2 מזלף, פעם עד 3 ביום.

ZHI MU YI ZHI ZI- טפל באמא על מנת לטפל בילד:

בזמן השנה הראשונה לחייו מקבל התינוק את מירב האנרגיה שלו מהוריו ובייחוד מאמו המשלימה לו כל צורך חיוני. התפיסה הסינית את האם והילד כיחידה אחת באה לשקף עקרון טיפולי האומר: לעיתים על מנת לטפל בילד יש לטפל במי שמזין אותו ולכן נטפל באמו.

בריאות טובה לכולם!

תיוגים:

Featured Posts
Recent Posts
Archive
Search By Tags
Follow Us
  • Google+ Basic Square
  • Facebook Social Icon

All written in this site, including health benefit statements has not been evaluated by the united states Food and Drug Administration. These products which are presented in this web site, are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. Iyar herbals ltd. read more about this

bottom of page