top of page

הירשמ/י לעדכונים

הידד! העדכונים בדרך אליך

הפרעות פוריות - מה שבין חברה לרפואה


רגע לפני שהמרקחות לטיפול בהפרעות פוריות ותמיכה בטיפולי פוריות עולות לאוויר, רצינו לשתף אתכם בכמה מחשבות בדבר ההתמודדות עם הפרעות וליקויי פוריות.

נתחיל ממספרים

ע"פ נתוני משרה"ב, בכל שנה בעשור האחרון, במגמה יציבה של כ-4%-15% נרשמה עלייה במספר טיפולי הפוריות בישראל. לפחות 10% מהזוגות המנסים להביא ילד לעולם נתקלים בקושי להרות. כ-80% מהמקרים בהם אובחנה אי פוריות הינם מקרים של אי פוריות עם סיבה מוגדרת ומזוהה. בכ-40% מהמקרים יהיה ליקוי בפוריותו של בן הזוג ואלו רק ב-20% ישנה בעיה המשותפת לשני בני הזוג. אז איך זה שטיפולי הפוריות ניתנים לנשים והן אלו הנושאות העיקריות בעול הפיזי של הטיפול?! הרפואה כיום יודעת להציע שני פתרונות- 1. כירוגיה כשמדובר בבעיה מבנית 2. תרופות (דוגמת אנטיביוטיקה) כאשר מדובר בזיהומים. אולם הסיבות העיקריות לאי פריון הגבר הן אחרות- גברים רבים נוטים לפתח מצבים של אוליגוספרמיה (ספירת זרע נמוכה, מיעוט של תאי זרע בנוזל הזרע) או של אסטנוספרמיה (תנועתיות זרע פגומה קשות), שתי תופעות אשר אינן ניתנות לטיפול ע"י האמצעים המצויינים מעלה. הייתכן שהרפואה המודרנית לא יודעת מספיק על מערכת הרבייה הזכרית ולכן לא מצליחה למצוא לבעיות אלו פיתרון?

ידע=כוח?

את התשובה לזה אולי נוכל למצוא אצל מישל פוקו, אחד מאנשי הרוח הצרפתים המשפיעים ביותר במדעי הרוח והחברה מאז שנות השישים של המאה הקודמת ומההוגים החשובים של אסכולת התיאוריה הביקורתית. פוקו מרבה לקשור את מושג הידע עם מושג הכוח. לטענתו, רשת הכוחות (בחברה) מייצרת ידע, המוליד כוח, במעין לולאה סגורה; הכוח והידע משולבים זה בזה בצורה שאינה ניתנת להפרדה, כאשר הידע הוא חלק בלתי נפרד ממאבקי ומיחסי כוח. ובענייננו – כך, כתוצאה מיחסי כוח לא שוויוניים בין גברים לנשים בחברה, מיוצר ידע על נשים; יש יותר ספרים העוסקים בנשים ונשיות מאשר בגברים וגבריות. ויתרה מכך, הפוקוס ברפואה המערבית בנושא פוריות, כפי שאנו נוכחים לגלות, הוא על האישה.

טיפולי פוריות בשניים, כי אנחנו בשנת 2015 בראיון הראשון לאחר השבעתו כראש ממשלת קנדה, נשאל ג'סטין טרודו, מדוע היה חשוב לו שיהיה שיוויון בין מספר הנשים למספר הגברים המכהנים כשרים בממשלתו. הוא ענה בחיוך מלא כוונה " כי אנחנו בשנת 2015 ". אז לא בכדי התכנסנו כאן, ובעשייה הזאת. הרפואה הסינית המסורתית, בליווי הידע המדעי העכשווי עשוייה לספק לנו כמטפלים ומטפלות מגוון כלים לליווי זוגות המתקשים בהבאת ילדים לעולם.

מתן טיפול המשלב שימוש במרקחות צמחי מרפא, לפני ו/או בזמן טיפולים ברפואה מערבית, יכולים לסייע בטיפול בשני בני הזוג במצבים בהם ישנו קושי מוגדר הדורש התערבות רפואית.

Featured Posts
Recent Posts
Archive
Search By Tags
Follow Us
  • Google+ Basic Square
  • Facebook Social Icon

All written in this site, including health benefit statements has not been evaluated by the united states Food and Drug Administration. These products which are presented in this web site, are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. Iyar herbals ltd. read more about this

bottom of page