top of page

הירשמ/י לעדכונים

הידד! העדכונים בדרך אליך

לנפש אין מבנה, יש רק תהליכים


אִיַה הניד ראשו מצד לצד. "לא כל כך מה," אמר. " "כבר כמה זמן שאני בכלל לא מרגיש כל כך מה." "אוי ואבוי," אמר פו. "אני מצטער, בוא נסתכל עליך רגע." איה עומד לו שם ובוהה בעצב באדמה, ופו מקיף אותו הקפה שלמה. "תגיד, מה קרה לזנב שלך?" הוא שאל בתימהון. "מה קרה לו?" שאל אִיָה. "הוא איננו." "אתה בטוח?" "תראה: זנב - או שהוא ישנו, או שהוא איננו. אי אפשר לטעות בעניין הזה. והזנב שלך איננו!"

"אז מה ישנו?" "שום דבר." "בוא נראה," אמר איה והסתובב לאט-לאט אל המקום שבו נמצא הזנב זמן קצר לפני כן ולבסוף אמר: " אני חושב שאתה צודק." "בטח שאני צודק," אמר פו "עכשיו הכול התבהר," אמר איה בקול עגום, זה מסביר הכל. לא פלא". "בטח השארת אותו באיזה שהוא מקום", אמר פו הדב.

"בטח מישהו לקח אותו", אמר איה, "כל כך מתאים להם" הוסיף לאחר שתיקה ארוכה. פו הרגיש שהוא מוכרח להגיד על זה משהו מועיל, אבל לא ידע בדיוק מה, ובמקום זה החליט לעשות משהו מועיל. "איה," הוא אמר בחגיגיות, "אני, פו הדב, אמצא לך את הזנב." (מתוך סיפורי פו הדב, א"א מילן תרגום אבירמה גולן)

ברפואה מערבית ישנו תהליך שהרבה פעמים נראה כמו דו קרב בין הרופא למחלה.

הרופא, היודע כל, יוצא בעצמו למלחמה כנגד הצרבת, כאב הראש, המעי הרגיז או החרדה.

האדם המטופל לרוב נשכח בצד. ברפואה הטבעית התהליך הינו דו שיח בין המטפל לאדם המטופל, במטרה לתקן את תבנית החולי. האדם יצר את המחלה ועל ידי חזרה לאיזון בעייתו תיפתר מעצמה. יש טיפול לאדם החרד או לאדם המדוכא.

אין טיפול למתח או לדיכאון.

אמר הבעל שם טוב: "ובאשר למבנה הנפש? לנפש אין מבנה לנפש יש רק תהליכים" הפנמת האמת הנשקפת מההתבוננות בטבע העולם ובטבע האדם, מקבעת בתוכה מספר עקרונות מפתח בהבנת הנשמה והם:

• "כל הדברים הם ארעיים"- נעים כמו הרוח, תהליכיים, משתנים, מתחדשים ואינם קבועים. • "כל הדברים אינם מושלמים"- בעלי מבנה לעולם יהיו פגומים ובכך מובדל האדם והעולם מן האלוהים. • "כל הדברים אינם שלמים"- לעולם נמצאים במצב התכלות או היווצרות

מתח/דיכאון -זה מצב בו האדם מרגיש את האדמה תחתיו לא יציבה כבדרך כלל. דברים שפעם עברו בקלות, נסחבים היום כמסע קשה. בנוסף, הפרעות שינה, הלמות לב, חלומות מטרידים, עצבות ואי שקט יהיו התסמינים. הרעיון המרכזי בטיפול ברפואה טבעית הוא להאיר את אותו שבר נסתר הגורם לחולי ולחוסר איזון, לפענח אותו ולהפחית מעוצמתו.

Calm shen היא מרקחת צמחי מרפא בנוזל המשמשת לטיפול בעוצמת התסמינים ולאפשר לאדם לצעוד בדרך חדשה. רגוע ובטוח יותר. מעבר לזה חופשות קטנות ממש, מאכלים לא מוכרים, ורגע עם אדם אהוב גם כן יכולים להיות לעזר.

Featured Posts
Recent Posts
Archive
Search By Tags
Follow Us
  • Google+ Basic Square
  • Facebook Social Icon

All written in this site, including health benefit statements has not been evaluated by the united states Food and Drug Administration. These products which are presented in this web site, are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. Iyar herbals ltd. read more about this

bottom of page